Europejski tor do Lwowa ma kosztować 20,8 mln dolarów

Europejski tor do Lwowa ma kosztować 20,8 mln dolarów

Pod koniec listopada ubiegłego roku media obiegła informacja o tym, że Ukraina planuje budowę normalnotorowego połączenia do polskiej granicy. Zapowiadano, że realizacja inwestycji rozpocznie się w 2020 roku i wszystko wskazuje na to, że faktycznie tak będzie. Ukraińskie media informują już ile kosztować będzie europejski tor do Lwowa.

 

W internecie pojawił się rządowy raport Atlas inwestycyjny Ukrainy w którym zawarte są szczegóły realizacji połączenia normalnotorowego Ukrainy z Polską. Europejski tor zostanie pociągnięty ze stacji w Skniłowie oddalonej o około 9 km jazdy od Rynku we Lwowie aż do stacji kolejowej w Mościskach.

 
Ukraińskie ministerstwo infrastruktury przewiduje, że inwestycja kosztować będzie 20,8 mln dolarów. W raporcie Ukraine Invest poinformowano, że projekt ma zostać zaimplementowany w 2021 roku. Ministerstwo spodziewa się wzrostu ruchu pasażerów z Unii Europejskiej na Ukrainę do poziomu 634 pasażerów rocznie w trzech normalnotorowych pociągach dziennie.

 
Efektem inwestycji ma być też podniesienie jakości usług i skrócenie czasu kontroli granicznych oraz umożliwienie dostępu europejskim przewoźnikom do ukraińskiego systemu kolejowego, tłumacząc z ministerialnego na nasze: pociągi PKP będą mogły podjeżdżać pod Lwów.

 
W ukraińskim raporcie przypomniano o planie rekonstrukcji i elektryfikacji normalnotorowego połączenia na 59 kilometrowym odcinku linii Kowel – Jagodzin – polska granica. O planach mówiło się już od dość dawna. Projekt kosztować ma 54,2 mln dolarów i ma zostać zrealizowany w 2024 roku.

 
Wyjazd na Ukrainę pociągiem do Lwowa jest dość popularnym sposobem na uniknięcie kolejek na granicach. Wielu podróżnych decyduje się na przejazd polskim pociągiem do stacji w Przemyślu do której doprowadzony jest szeroki tor, którym połączenia na dworzec główny we Lwowie realizowane są przez ukraiński odpowiednik PKP – Ukrzaliznycia.

 
Niewątpliwą zaletą jazdy pociągiem z Przemyśla jest brak konieczności włóczenia się po pieszym przejściu, zdecydowaną wadą bardzo długi czas przejazdu ukraińskiego pociągu na trasie Przemyśl – Lwów i Lwów – Przemyśl.

 


 

Polecamy również: