1700-konny Koenigsegg Gemera w Polsce! Tak wygląda jedyny Hyper-GT

Tegoroczny salon w Genewie został odwołany z wiadomych powodów ale marce Koenigsegg nie przeszkadzało to w przeprowadzeniu jedynej fizycznej prezentacji. Zaprezentowany w tym roku pierwszy na świecie samochód klasy hyper-gt Koenigsegg Gemera trafił również do Polski. Oto dane techniczne i specyfikacja Gemery oraz Koenigsegg Gemera na prawdziwych zdjęciach.

 
Od kilku tygodni marka Koenigsegg organizuje serię ciekawych wydarzeń w Europie. Gemerę i wyjątkowe egzemplarze unikatowych Koenigseggów można było zobaczyć m.in. na evencie organizowanym przez Esser Automotive, następnie w Szwajcarii można było zobaczyć przejazd Koenigsegg Ghost Squadron. Jesko i Gemerę można było zobaczyć na evencie organizowanym przez Semco Cars i zobaczyć wyjątkowe auta takie jak Koenigsegg One of One, Ragera, unikatowy purpurowy egzemplarz Agera R Zijin oraz oczywiście Jesko i Jesko Absolut, prawdopodobnie najszybszy samochód świata mogący osiągnąć nawet ponad 500 km/h. Główną gwiazdą był rzecz jasna Koenigsegg Gemera. W końcu przyszedł czas na to by najnowsze dziecko Christiana von Koenigsegg’a przyjechało do Polski.

 
koenigsegg gamera
 
Kilka dni po tym gdy dowiedzieliśmy się, że w Katowicach powstanie salon szwedzkiej marki w Polsce mieliśmy okazję zobaczyć najnowszy hyper-gt w galerii katowickiej restauracji La Squadra, którą już wcześniej opisywaliśmy. Event nie był oficjalnym otwarciem salonu Koenigsegg w Katowicach ale widać po nim czego można spodziewać się w przyszłości.

 


Czym jest Koenigsegg Gemera?

 
Koenigsegg Gemera to pierwszy na świecie samochód klasy Mega-GT lub jak kto woli Hyper-GT, napędzany hybrydowo za pomocą trzech silników elektrycznych i spalinowego 2-litrowego trzycylindrowego silnika Koenigsegg TFG z twin-turbo. Najważniejszą cechą silnika jest brak wałka rozrządu. Sam silnik waży… nieprawdopodobne 17 kilogramów!

 
Z niewielkiej pojemności udało się wycisnąć aż 600 KM mocy! Wraz z elektrycznymi silnikami w które wyposażono Gemerę (dwa w kołach, jeden przy wale korbowym) moc auta to w granicach 1700 koni mechanicznych. Gemera osiąga 3500 nm! Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie 1,9 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 400 km/h. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h poniżej 5 sekund. To rejony niedostępne dla większości najbardziej wyczynowych sportowych samochodów. Przewagą Gemery jest to, że mieści nie dwie, a cztery osoby. W przeciwieństwie do aut takich jak McLaren Senna, Bugatatti Chiron czy Lamborghini Aventador SVJ każdy z pasażerów może komfortowo podróżować.

 

 
Bolączką większości super i hipersamochodów jest brak możliwości przewożenia bagażu i niewielki komfort podróży. W przypadku pierwszego hyper-gt na świecie jest inaczej. Ogromne drzwi zapewniają łatwy dostęp do przestrzeni z tyłu. Miejsca jest wystarczającą dużo dla czterech dorosłych osób mających do dwóch metrów wzrostu. Każda z nich może zapakować do auta swoją walizkę. Ekstrawagancją jest wyposażenie Gemery w 8 cupholderów, po dwa dla każdego pasażera. Jeden podgrzewający napój, a drugi chłodzący więc jeśli chcecie popijać gorącą kawę zimną colą to w Gemerze będzie to możliwe.

 
Drzwi Gemery (KATSAD doors), jak każdego Koenigsegga, otwierają się do góry. Na ich końcach umieszczone są czujniki, które zapobiegają uderzeniem drzwi w wysoki krawężnik lub niski sufit podziemnego garażu. Do cech charakterystycznych Gemery zaliczyć można brak słupka B, pasy zintegrowane z karbonowymi fotelami kubełkowymi, charakterystyczną pojedynczą wycieraczkę na przedniej szybie, kamery zamiast bocznych lusterek. O detalach takich jak bezprzewodowe ładowanie telefonu, WiFi, trzystrefowa klimatyzacja czy tytanowy wydech Akrapovic oraz regulowana wysokość zawieszenia wspominać nie trzeba.

 

 
Auto napędzane jest oczywiście na cztery koła, tylne koła również są skrętne. Gemera może być napędzany również… dowolnym alkoholem. Zasięg na samych silnikach elektrycznych to 50 kilometrów.

 

Karbonowe felgi o rozmiarze 21 z przodu i 22 cali z tygłu. Według zapewnień Koenigsegga to najlżejsze na świecie seryjnie produkowane felgi w tym rozmiarze. Gemera ma trafić do sprzedaży w 2022 roku. Przewidywana produkcja to w granicach 300 egzemplarzy. Według nieoficjalnych informacji cena Koenigsegga Gemera wynosić będzie około 2 milionów EUR.

 
Polecamy również: